Práca lekára či zdravotnej sestry nespočíva len v starostlivosti o pacienta, ale aj vo vykonávaní množsva administratívy. Odbremeniť ich môžu administratívni pracovníci, ktorí na seba preberajú niektoré úlohy. Vyvstávajú však otázky o rozsahu ich kompetencií, prístupe do zdravotnej dokumentácie či bezpečnosti údajov pacienta.
Povolaniu administratíveho pracovníka, jeho oprávneniam a novej legislatívnej úprave sa v rámci webinára venovali advokáti JUDr. Katarína Tomková, PhD., a JUDr. Tomáš Husovský z advokátskej kancelárie h&h PARTNERS, ktorá sa špecializuje na zdravotnícke právo.
Do začiatku tohto roka platilo, že do zdravotnej dokumentácie mohol zapisovať iba ošetrujúci zdravotnícky pracovník, ktorý poskytoval zdravotnú starostlivosť. Od 1. januára 2025 došlo k zmene, na základe ktorej môže vstupovať a nahliadať do zdravotnej dokumentácie a rovnako ju aj spracovávať administratívny pracovník, ktorého určí poskytovateľ zdravotnej starostlivosti.
Oprávnenia administratívneho pracovníka sa však líšia pri zdravotnej dokumentácii v papierovej a elektronickej podobe. Kým v elektronickej zdravotnej knižke
Zostáva vám 75% na dočítanie.