V byte nastal požiar, prišli hasiči a krátko na to aj záchranka. Podarilo sa im z bytu dostať jeho obyvateľku, ktorá mala ťažké popáleniny II. a III. stupňa na vyše 40 % tela a zároveň zhoršené dýchanie v dôsledku inhalačnej traumy. Záchranári jej na mieste aj počas prevozu poskytli prvú pomoc. Pani bola prevezená vrtuľníkom do nemocnice. Žiaľ, po dvoch mesiacoch od tejto udalosti zomrela.
Mama nebohej pacientky vo svojej sťažnosti namietala oneskorený príchod záchranky ako aj postup záchranárov pri ošetrení. K prípadu sa vyjadrila JUDr. Marika Barabas Pavlíková, MPH z Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou v podcaste Zdravie pod drobnohľadom.
Ako sa úrad vyrovnal s prvou časťou námietky pacientky, teda s údajným oneskoreným príchodom záchranky?
V prvom rade si musíme upresniť, že úrad má kompetenciu posúdiť, prípadne sankcionovať oneskorený výjazd, nie dojazd záchranky. Tým sa myslí splnenie zákonnej povinnosti zabezpečiť výjazd ambulancie uvedením vozidla záchrannej zdravotnej služby (ZZS) do pohybu bezodkladne. V praxi nemožno stanoviť dojazdové časy či už z ohľadu na dopravnú situáciu, poveternostné podmienky, hornatý terén a pod.
V tomto prípade sa úrad venoval prevereniu splnenia zákonnej povinnosti realizovať výjazd záchranky bezodkladne, čo teda zo strany vyslanej posádky bolo realizované. Ešte by som doplnila, že občania si často myslia, že je im vyslaná záchranka, ktorá má stanicu najbližšie k miestu zásahu, teda k ich adrese. Avšak, pravidlom to nie je. Operačné stredisko mohlo túto posádku zaslať na iný zásah, prípadne je potrebné, aby pacientovi poskytol zdravotnú ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.

