JUDr. Tomáš Husovský a JUDr. Ivan Humeník, PhD., právnici z advokátskej kancelárie h&h PARTNERS objasňujú prípad a opisujú skúsenosti pacientky po stomatologickom zákroku.
Pacientka sa po stomatologickom zákroku domáhala náhrady škody na zdraví. Okresný súd jej žalobu zamietol, hoci mal za preukázané, že lekár postupoval nesprávne. Pacientka sa odvolala a krajský súd jej dal za pravdu, pričom vec vrátil súdu prvého stupňa na ďalšie konanie.
Pacientke v dlhodobej starostlivosti zubných lekárov, ktorej v priebehu troch rokov boli vykonávané zubné zákroky, sa začali prejavovať problémy. Napríklad takzvané pilierové zuby, keď dochádza k deštrukcii zubov a zápalom tkaniva. Pacientka vždy chodila k jednému poskytovateľovi zdravotnej starostlivosti.
Kvôli následným pretrvávajúcim ťažkostiam sa rozhodla situáciu riešiť a podať žalobu. Vyhľadala znalca, ktorý ju ubezpečil, že došlo k pochybeniu. Treba podotknúť, že pacienti, ktorí majú nejaké poškodenia a chcú si niečo uplatňovať, tak si uplatňujú tzv. „bolestné” - t. j. poškodenie, trvalé následky. Výška „bolestného” je lekárskym posudkom znalca stanovená presnou sumou. Najvyššia suma v tomto prípade predstavuje hodnota zákroku, ktorú pacientka zaplatila za operácie.
Žiadosť o vrátenie peňaz...
Zostáva vám 85% na dočítanie.