Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) opäť čelila pokusom o narušenie kybernetickej bezpečnosti. Z preventívnych a prevádzkových dôvodov preto dočasne pozastavila v utorok 28. januára mobilnú aplikáciu a službu eRecept. VšZP informovala, že bezpečnostné opatrenia boli prijaté na ochranu osobných údajov poistencov, ktorých dáta naďalej zostávajú v bezpečí a ich integrita nebola narušená. Elektronické služby sú v súčasnosti už plne funkčné.
„Zdôrazňujeme, že každému kybernetickému útoku prikladáme maximálnu dôležitosť, pretože nechceme nič podceniť a akýmkoľvek spôsobom ohroziť našich poistencov. Aj preto VšZP v spolupráci s expertmi na kybernetickú bezpečnosť realizovala komplexnú technickú revíziu bezpečnostných systémov. Dočasne vypnuté elektronické služby boli obnovené ihneď po overení ich bezpečnej prevádzky," uviedla VšZP. Zároveň opätovne uistila, že napriek opakovaným útokom nedošlo k žiadnemu úniku dát poistencov.
VšZP čelila kybernetickému útoku už v piatok 24. januára. Cieľom útoku bolo narušenie IT infraštruktúry, dát a služieb. „Vďaka preventívnym bezpečnostným opatreniam poisťovne bol útok efektívne zadržaný a neprenikol do interných systémov," poznamenala VšZP.
V piatok zároveň čelila aj phishingovému útoku, ktorý prebiehal cez SMS správy. „Našich poistencov sme upozornili ešte ráno prostredníctvom aplikácie aj webovej stránky," doplnila VšZP. Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ VšZP Matúš Jurových informoval, že nepodceňujú žiaden typ kybernetického útoku. Ako ďalej doplnil, proaktívne monitorovali možné hrozby, zvyšovali bezpečnosť IT systémov a aplikácií. Uviedol tiež, že implementovali viaceré preventívne opatrenia, ktoré výrazne znižujú riziko úspešnosti kybernetických útokov.