Aký je rozdiel medzi postupom vybavovania dávky, keď ide o nemocenské pri karanténe/izolácii a keď ide o štandardné nemocenské?
Zjednodušene povedané: v jednom prípade postupujete elektronicky, v druhom osobnou návštevou lekára.
V prípade žiadosti o nemocenské pri karanténe/izolácii postupujete nasledovne:
- voláte svojmu ošetrujúcemu lekárovi a situáciu riešite prostredníctvom tzv. telemedicíny
- lekár vystaví potvrdenie a odošle ho do Sociálnej poisťovne
- ak ste zamestnanec: na 11. deň podávate žiadosť elektronicky do Sociálnej poisťovne
- ak ste SZČO: na 1. deň podávate žiadosť elektronicky do Sociálnej poisťovne
V prípade štandardného nemocenského:
- navštívite lekára osobne
- lekár vystaví potvrdenie o PN
Aké sú povinnosti zamestnanca voči zamestnávateľovi?
Zamestnanec má vo všeobecnosti v prípade karanténnej PN voči zamestnávateľovi len oznamovaciu povinnosť, Sociálna poisťovňa nemá v tejto súvislosti k dispozícii žiadne oficiálne dokumenty, kto...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
Zostáva vám 85% na dočítanie.