Microsoft Teams
StoryEditor

Nástroj, ktorý ambulanciám uľahčí telefonickú komunikáciu s pacientami

17.03.2022, 23:00
Takmer každá ambulancia pozná situáciu, keď je plná čakáreň pacientov a zároveň sa mnoho ľudí pokúša dovolať telefonicky. Je však kapacitne náročné venovať sa v rovnakej miere všetkým pacientom – práve preto vznikol inteligentný nástroj Klinikio, ktorý ambulanciám uľahčuje telefonickú komunikáciu.

Klinikio je produktom mladej slovenskej firmy a ide o inteligentnú odkazovú schránku, ktorá prevezme telefonický rozhovor s pacientom v čase najväčšieho vyťaženia. Najväčšou výhodou je prednastavený ľudský hlas, ktorý pacientovi položí otázky a opýta sa na dôvod, prečo volá. Dialóg preto znie veľmi prirodzene.

Po skončení telefonátu získa ambulancia na email prepis rozhovoru spolu so zvukovou nahrávkou. Lekár alebo zdravotná sestra tak vie vybaviť požiadavky volajúcich až v čase, ktorý im najviac vyhovuje. Či už má pacient záujem o výsledky, e-recept alebo objednanie sa na preventívnu prehliadku.

Klinikio už využívajú prvé ambulancie na Slovensku. Jednou z nich je aj ambulancia cievnej chirurgie v Košiciach, v ktorej pracuje ako administratívna asistentka Ivana Tkáčová. Práve jej sme sa opýtali na doterajšie skúsenosti s týmto inteligentným nástrojom.

1. Ako dlho už využívate nástroj Klinikio?

Klinikio využívame takmer dva mesiace. Prvý mesiac sme službu využívali zadarmo, a potom sme prešli na platenú verziu, pretože sa nám zapáčila a je cenným pomocníkom.

2. Máte ho nainštalovaný na pevnej linke alebo mobilnom telefóne?

Službu máme aktivovanú na mobile. Za benefit považujem aj to, že sme si nemuseli inštalovať žiadne nové zariadenie alebo softvér.

3. Koľko ľudí sa s vami denne pokúša spojiť telefonicky a s koľkými telefonátmi pomáha Klinikio?

Denný priemer je zhruba 30 – 60 telefonátov a Klinikio nám pomáha asi s polovicou z nich. Vďaka tomuto nástroju sme dokázali znížiť počet neprijatých hovorov, čo je benefitom aj pre pacientov, pretože ich telefonát nezostane bez odpovede. Pre nás je benefitom to, že ich požiadavky vieme ďalej riešiť až v čase, ktorý nám to umožňuje.

4. Inteligentnú schránku si môžete aktivovať podľa vlastných potrieb. Využívate ju na dennej báze? Respektíve, koľko hodín denne?

Inteligentnú schránku využívame zatiaľ podľa pôvodných nastavení a funguje nám celý deň. Keďže pracovná doba je od 7:00 – 15:00, telefón je v pracovných dňoch zapnutý 24 hodín denne od pondelka do piatka. Víkendové hovory sa nám automaticky pri vypnutom telefóne nahrávajú.

5. Takýto nástroj, samozrejme, nenahradí komunikáciu medzi dvoma ľuďmi. Musíte volať pacientom opakovane a pýtať sa na doplňujúce údaje?

Áno, je to pravda. Občas je potrebné zavolať, napríklad aby sme si zladili dátum preventívnej prehliadky alebo má pacient iné otázky, na ktoré je potrebné reagovať osobne. Zároveň je však plusom to, že vopred viem, o čom sa budeme rozprávať, a preto je komunikácia efektívnejšia.

Najväčšia výhoda spočíva ale v tom, že s pacientom môžem komunikovať až v čase, ktorý mi to dovoľuje, a nie počas najrušnejších hodín. Takto mu dokážem venovať viac priestoru.

6. Čo považujete za najväčšiu výhodu nástroja?

Za najväčšiu výhodu služby Klinikio považujem jej funkčnosť a využiteľnosť pri činnostiach, keď nie je možné zdvihnúť telefonát ihneď, napríklad počas prestávky alebo počas toho, ako prebieha iný telefonát.

Aj neustále upozorňovanie na to, že niekto druhý čaká na linke, je pomerne stresujúce. Preto považujem nastavenie limitu na prepájanie po pár sekundách za skvelú vec, ktorá mi necháva priestor odkomunikovať s pacientom veci bez stresu či zhonu. Následne sa viem venovať ďalším volajúcim už s tým pocitom, že viem približne z odkazového záznamu, o čo ide.

7. Pozrime sa na Klinikio aj zo strany pacientov. Ako naň reagujú?

Pacienti veľakrát ani nevedia, že komunikujú so záznamníkom. Dokonca sa stáva, že nevedia rozoznať môj hlas od toho zo záznamníka – čo je v podstate len plus, pretože ich to hneď neodradí a vysvetľujú svoj problém, ako keby komunikovali so mnou.

8. Ako ste zvládli proces inštalácie a prvé dni využívania?

Proces inštalácie bol jednoduchý a tím Klinikio mi bol počas neho plne k dispozícii.

9. Odporučili by ste Klinikio aj svojim kolegom?

Je to moja prvá skúsenosť so službou záznamníka v zdravotníckom prostredí, ale veľmi príjemná skúsenosť. Určite by som to odporučila vyskúšať viacerým firmám, najmä v prípadoch, ak mávajú nápory volajúcich pacientov, no súčasne je potrebné vykonávať ošetrenia či rôzne iné úkony z pozície sestričiek.

Vďaka Klinikou sme získali flexibilitu a možnosť venovať sa plnohodnotne pacientom na telefóne.

Ďakujeme za rozhovor.

Klinikio môže byť súčasťou aj vašej ambulancie, dokonca na prvý mesiac úplne zadarmo. Počas testovacieho obdobia je vám tím Klinikio plne k dispozícii a poskytuje vám plnú technickú podporu. Zistite viac na www.klinikio.com

(PR)

menuLevel = 2, menuRoute = zdn/rozhovory, menuAlias = rozhovory, menuRouteLevel0 = zdn, homepage = false
20. apríl 2024 06:16