Vo väčšine odvetví je koncový spotrebiteľ služby veľmi významným aktérom v procese inovácií a mnohí poskytovatelia služieb si od svojich zákazníkov systematicky pýtajú spätnú väzbu. Zdravotníctvo v tomto ohľade zvykne mierne zaostávať.
Nejaké zmeny sa síce dejú, nejaké inovácie prichádzajú, ale rola pacientov – a teda spotrebiteľov zdravotníckych služieb – je veľmi často limitovaná. Pritom sú to oni, kto poskytovanie služieb zažíva na vlastnej koži, a teda majú na vec jedinečný pohľad.
Spoločnosť Accenture začiatkom roku 2022 vo svojej publikácii zverejnila výsledky prieskumu, v ktorom sa zamerali práve na to, čo od zdravotníctva chcú pacienti.
Prieskum – prvá časť
Z výsledkov prieskumu vzišli štyri hlavné tematické oblasti – dôležitosť emocionálnej podpory, pohodlie a dostupnosť založené na technológiách, ochrana dát a spravodlivý prístup k zdravotnej starostlivosti. Prieskum sa uskutočnil v 14 krajinách po celom svete a zapojilo sa doň takmer 12 000 respondentov.
V prvej časti sa publikácia venuje dôležitosti emocionálnej podpory. Ide o faktor, ktorý bol podstatný pre všetky vek...
Zostáva vám 85% na dočítanie.