StoryEditor

Čo chcú pacienti od zdravotníctva?

23.03.2022, 08:00
Zhoršený prístup k zdravotnej starostlivosti často máva vážne následky, keďže ľudia môžu pristúpiť ku krokom, akými je napríklad nahrádzanie riadnej liečby voľnopredajnými liekmi, zníženie frekvencie preventívnych kontrol, prípadne odkladanie liečby dlhšie, než by bolo vhodné.

Vo väčšine odvetví je koncový spotrebiteľ služby veľmi významným aktérom v procese inovácií a mnohí poskytovatelia služieb si od svojich zákazníkov systematicky pýtajú spätnú väzbu. Zdravotníctvo v tomto ohľade zvykne mierne zaostávať.

Nejaké zmeny sa síce dejú, nejaké inovácie prichádzajú, ale rola pacientov – a teda spotrebiteľov zdravotníckych služieb – je veľmi často limitovaná. Pritom sú to oni, kto poskytovanie služieb zažíva na vlastnej koži, a teda majú na vec jedinečný pohľad. 

Spoločnosť Accenture začiatkom roku 2022 vo svojej publikácii zverejnila výsledky prieskumu, v ktorom sa zamerali práve na to, čo od zdravotníctva chcú pacienti.

Prieskum – prvá časť

Z výsledkov prieskumu vzišli štyri hlavné tematické oblasti – dôležitosť emocionálnej podpory, pohodlie a dostupnosť založené na technológiách, ochrana dát a spravodlivý prístup k zdravotnej starostlivosti. Prieskum sa uskutočnil v 14 krajinách po celom svete a zapojilo sa doň takmer 12 000 respondentov.

V prvej časti sa publikácia venuje dôležitosti emocionálnej podpory. Ide o faktor, ktorý bol podstatný pre všetky vek...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = zdn/nazory, menuAlias = nazory, menuRouteLevel0 = zdn, homepage = false
27. apríl 2024 03:33