Veď práve sestra trávi pri lôžku pacienta najviac času. K tomu prevencia, poučenie, manažment ošetrovateľskej starostlivosti počas celej zmeny, vedomosti o nozokomiálnych infekciách, o nových pracovných postupoch, pribúdajúcimi s novými poznatkami v medicíne. Je alebo nie je prínosom pre pacientov, aby sestry získavali nové poznatky?
Aby si prehlbovali vedomosti, týkajúce sa starostlivosti o chorého človeka, keď pri profesiách pracujúcich so zdravými ľuďmi je potrebný len rozsah vedomostí, ktoré poskytujú vysoké školy?
Naše vzdelanie potrebuje pacient
Nechcem posudzovať, čo som neštudovala, ale tak, ako treba pochopiť fungovanie rôznych technických či počítačových systémov, treba pochopiť aj fungovanie ľudského organizmu, fungovanie chorého človeka ako systému v holistickom ponímaní nielen ako biologickej schránky, ktorej podám injekciu, ale i jeho psychickej, sociálnej i spirituálnej stránky.
Ako celku, kde všetko so všetkým súvisí. Ak ľudský systém pri práci sestry zlyhá, nedá sa jednoducho povedať – sorry, je to nepodarok, patrí do koša, ide to ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.