Mali zlepšiť manažment poskytovania zdravotnej starostlivosti a urgentných pacientov ošetriť rýchlejšie, bezpečnejšie a efektívnejšie. Očakávania verejnosti boli vysoké, v kontexte uvedeného aj právom.
V manažmente akútneho pacienta majú funkčné urgentné príjmy mimoriadne dôležitú úlohu. Po zmenách v záchrannej službe majú zabezpečovať plynulé a rýchle odovzdanie pacienta do rúk lekárov a zároveň sa pacienti dokážu rýchlo zorientovať, ak akútnu starostlivosť potrebujú. Z tohto pohľadu musíme zaradenie budovania urgentov medzi priority rezortu zdravotníctva vnímať iba pozitívne. Boli vytvorené legislatívne podmienky, ustanovená pevná sieť, pripravený spôsob financovania, ktorý dokáže zabezpečiť prítomnosť personálu a vybavenie aj v stand by režime bez ohľadu na aktuálny výkon.
Skúsenosti s reálnym fungovaním urgentných príjmov I. typu, ktoré sú v prevádzke od 1. júla minulého roku, však nie sú len pozitívne. Prejavili sa niektoré problémy, ktoré vyplývajú z nedotiahnutia dobrého úmyslu do konca. Keďže aj cesta do pekla je dláždená dobrými úmyslami, treba problémy identifikovať a čím skôr vyriešiť, aby neznehodnotili všetko pozitívne....
Zostáva vám 85% na dočítanie.