Vychádza totiž z predpokladu o antagonistickom nastavení medzi zdravotnou poisťovňou a poskytovateľom, čiže ako keby sa záujmy zdravotnej poisťovne a poskytovateľov mali rozchádzať a oba subjekty by mali medzi sebou bojovať. V modernom poňatí tohto vzťahu je namieste hovoriť o partnerskom vzťahu, ktorého spoločným cieľom je zlepšovanie zdravotného stavu a spokojnosti poistencov/pacientov. Navyše, súčasné trendy v manažmente zdravotných služieb, ako je manažovaná starostlivosť, disease management programy či integrované zdravotné služby sú postavené na zdieľaní rovnakých (ekonomických a klinických) záujmov poisťovne a poskytovateľov.
Zároveň vznikajú nové platobné mechanizmy, ktoré inovatívnym spôsobom definujú vzťah medzi poisťovňou a poskytovateľom – či už sú to rizikové kontrakty, Bundling či Pay for Perfom...
Zostáva vám 85% na dočítanie.