StoryEditor

Cukríky s logom za sedemtisíc eur či kurz „perfektnej asistentky“, aj na toto míňala Všeobecná zdravotná poisťovňa

07.04.2022, 17:59

Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP), ktorá za posledné dva roky skončila so záporným hospodárskym výsledkom a pred ozdravným plánom ju zachránila injekcia zo štátneho rozpočtu vo forme zvýšenia základného imania, zvyšuje investície do marketingu a prezentácie značky.

Podľa našich informácií poisťovňa vynaložila za rok 2021 na marketingové účely takmer 3,3 mil. eur, pričom na tento rok plánuje vyčleniť 5,4 mil. eur.

Štát pritom poisťovňu dofinancoval celkovo 318 miliónmi eur cez zvýšenie základného imania s tým, že v hre je ďalších 40 miliónov, ktoré VšZP môže dostať.

Túto sumu ministerstvo financií uvoľní v prospech ministerstva zdravotníctva ako peňažný vklad štátu na zvýšenie základného imania VšZP po splnení opatrení uvedených v memorande medzi rezortom zdravotníctva a financií o vzájomnej spolupráci.

Memorandum zverejnilo ministerstvo financií a nevyplývajú z neho žiadne konkrétne opatrenia pre VšZP.

Koľko išlo do značky

Dôvodmi na aktuálne dofinancovanie mali byť dodatočné náklady verejného zdravotného poistenia, ktoré neboli zahrnuté do rozpočtu v 2021, ako náklady na COVID-19 v hodnote 65 mil. eur, nedosiahnuté úspory v liekoch vo výške 50 mil. eur a zmena výsledku ročného prerozdeľovania poistného za rok 2019 s negatívnym vplyvom na vlastné imanie VšZP vo výške 30,3 mil. eur.

V období nepriaznivého hospodárenia poisťovne však naďalej investuje do marketingu a prezentácie značky.

Podľa informácií Zdravotníckych novín VšZP vynaložila za rok 2021 na marketingové účely takmer 3,3 mil. eur, pr...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = zdn/analyzy, menuAlias = analyzy, menuRouteLevel0 = zdn, homepage = false
23. apríl 2024 10:59