StoryEditor

Inovatívna aplikácia TABI od Tatra banky naučí deti rozumieť peniazom

27.03.2024, 16:25
Autor:
redred

Vzhľadom na dlhodobo nelichotivé prieskumy o finančnej gramotnosti, v ktorých deti na Slovensku dosahujú podpriemerné výsledky, sa slovenský líder v bankových inováciách rozhodol prispieť práve k vzdelanosti v tejto oblasti. 

Tatra banka predstavila svoju najmladšiu inováciu - prvú detskú bankovú aplikáciu TABI s edukatívnym rozmerom.

Celý projekt TABI je výnimočný z viacerých dôvodov. Už od vzniku sa na ňom podieľali odborníci z rôznych oblastí. Koncept a osobnosť digitvora TABI rozpracovala agentúra Made by Vaculik v produkčnej spolupráci s agentúrou SorryWeCan. O technologický vývoj sa postarali spoločnosti GoodRequest a ISW. Pri edukačnej časti aplikácie pomáhali herné dizajnérky Lucia Šicková a Tatiana Zacharovská. Autorkou príbehov v aplikácii je detská spisovateľka a psychologička Barbora Vanická, na vhodnosť aplikácie pre detského klienta dozerala aj psychologička Veronika Borgoňová a súlad informácií s národným štandardom finančnej gramotnosti zabezpečovala vzdelávacia organizácia Junior Achievement Slovensko.

image

TABI banka

Kľúčovými spolupracovníkmi boli však samotné deti. Od vzniku boli stredobodom novej inovácie Tatra banky a všetko sa točilo okolo ich predstáv.

Čo chcú? Ako vnímajú peniaze a banku? Ako má aplikácia vyzerať?

TABI je odpoveďou na všetky tieto potreby mladej generácie. Celkovo sa viac ako 650 detí podieľalo na kreovaní, testovaní a nakoniec jedno z nich aj osobne predstavilo funkcionality aplikácie TABI novinárom, čo potvrdilo user-friendly riešenie pre cieľovú skupinu a jedinečnosť prístupu Tatra banky k celému projektu.

„Sme hrdí a vďační, že digitálne riešenia od Tatra banky sú atraktívne pre väčšinu mladých ľudí a študentov na Slovensku. Naša najmladšia inovácia novej generácie TABI je pripravená pre úplne najmenších ľudí a prináša výnimočný digitálny zážitok deťom do 15 rokov.  S láskou pripravená aplikácia - na ktorej robili top ľudia z Tatra banky, profesionáli z gamingového prostredia, detská spisovateľka, aj detskí psychológovia naučí deti rozumieť hodnote peňazí, motivuje ich k šetreniu, naučí narábať s vreckovým a inšpiruje k zodpovednému prístupu k peniazom. Edukačná časť v aplikácii je otvorená a sprístupnená úplne všetkým deťom aj bez toho, aby mali oni alebo ich rodičia účet v Tatra banke,” povedala Milada Halová, Head of Brand management Tatra banky a Raiffeisen banky.

image

TABI banka

A čo deti nájdu v TABI aplikácii?

Popri digitálnom bankovníctve tam objavia „digitvora” TABI z AILANDU s inšpiratívnym príbehom, kvízy, ktoré im predstavia svet peňazí zábavnou formou bez poučovania, spoznajú možnosti šetrenia a celý zážitok podporuje gamifikácia aj bohatá personalizácia digitvora TABI. Aplikácia je navyše prepojená aj s oceňovanou mobilnou bankovou aplikáciou od Tatra banky pre dospelých. TABI tým deťom umožňuje požiadať o vreckové jednoduchým klikom a naopak rodičia získavajú prepojením nielen prehľad o tom ako ich deti narábajú s peniazmi, no hlavne aktuálnom finančnom vzdelávaní, takže sa potom o tom môžu spolu baviť aj mimo digitálneho sveta a aplikácie TABI.

image

TABI banka

Ako vážne Tatra banka vníma potrebu zvýšenia finančnej gramotnosti detí a inováciu novej generácie, napovedá aj skutočnosť, že na štartovacie obdobie aplikácie TABI sa pobočka Tatra banky zmenila na TABI banku, ktorá predstavuje bankovú pobočku pre deti.

Keďže „Digitvor” TABI je sprievodcom v detskej bankovej aplikácii TABI od Tatra banky a zábavnou formou pomáha deťom zorientovať sa vo svete peňazí stal sa aj hrdinom záhadného TV spotu, ktorý v posledných dňoch vyskakoval na televíznych obrazovkách. Teasing predstavoval ochutnávku TABI sveta a AR kód, ktorý po nasnímaní preniesol digitvora do rozšírenej reality. Týmto spôsobom Tatra banka priniesla digitálny zážitok aj cez tradičný televízny formát.

V najbližších dňoch uzrie svetlo sveta aj komunikačná kampaň a Tatra banka pripravuje ešte ďalší nástroj, ktorého predmetom bude finančná edukácia priamo na školách.

image

QR kod

 

01 - Modified: 2024-01-17 09:51:22 - Feat.: - Title: Tatra banka prináša novú galériu platobných kariet s dielami umelcov 02 - Modified: 2023-09-06 10:12:54 - Feat.: - Title: Zástupcovia top zadávateľov: Snažíme sa naplno využívať potenciál AI, virtuálnej reality a nových sociálnych sietí 03 - Modified: 2023-06-29 15:25:11 - Feat.: - Title: Tatra banka pripravila prvý hudobný AR performance na Slovensku s influencerkou Bejby Blue 04 - Modified: 2023-05-31 11:44:23 - Feat.: - Title: Pozitívna zákaznícka skúsenosť zvyšuje hodnotu firmy. Tieto značky a inštitúcie ju robia najlepšie 05 - Modified: 2023-04-13 15:20:13 - Feat.: - Title: Craft: Najviac bodov si vyslúžil event v Metaverze
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 14:57