StoryEditor

Koniec preháňaniu a prifarbovaniu do zelena? Komunikácia a PR sa musia naučiť nové pravidlá

11.03.2024, 12:32
  • O zelenej udržateľnosti sme sa rozprávali s Pavlom Vlčkom, šéfom českého PR klubu. 
  • V oblasti udržateľnosti je rola komunikátora kľúčová. Ako však nastaviť dialóg s verejnosťou tak, aby neskĺzol do klišé nafarbených na zeleno?
  • A zmení sa niečo vďaka prísnejšej regulácii zo strany EÚ?
  • Udržateľnosť nie je len o zelenej, zamerali sme sa tiež na komunikačné výzvy a príležitosti v ďalších pilieroch ESG.
  • Rozhovor nájdete v špecializovanej Zelenej prílohe, ktorá je súčasťou aktuálneho vydania Stratégií. Stiahnete si ju tiež ako PDF v tomto článku. 

 

Európska únia sprístupňuje podmienky na dodržiavanie a vykazovanie ESG aktivít. Budú mať zmeny spojené s nefinančným reportingom dosah aj na komunikačné stratégie podnikov?

Komunikácia je funkčná, keď je obsah autentický, konzistentný a zodpovedá kontextu. Smernica CSRD nemá organizáciám komplikovať život, naopak, je istým spôsobom požehnaním, pretože zlepšuje prístup k agende udržateľnosti. Predsa len, nefinančný reporting sa doteraz realizoval dosť spontánne a medzi rôznymi organizáciami či firmami aj ťažko porovnateľne.

Je potrebné upraviť prístup v komunikácii podnikov s verejnosťou?

Ak doteraz daná organizácia neupravovala realitu do ružova, respektíve v tomto prípade do zelena, ani si nepripisovala atribúty, ktoré jej nepatria, nemusí meniť svoj postoj. Nová regulácia však výrazne obmedzuje priestor na preháňanie a, naopak, prispieva k transparentnosti a férovosti komunikácie.

Práve prifarbovanie do zelena sa často považuje za najväčší komunikačný priestupok. Je možné greenwashingu nejako plošne predchádzať?

Podľa štúdie Európskej komisie z roku 2020 obsahuje viac ako 50 percent environmentálnych tvrdení nejasné, zavádzajúce alebo nepodložené informácie ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-01-30 09:06:02 - Feat.: 0 - Title: Na Slovensku už po piatykrát: Odštartovala najväčšia komunikačná súťaž Zlatý středník 02 - Modified: 2023-10-05 08:13:07 - Feat.: 0 - Title: Hlúpa komunikácia je cesta do pekla, tvrdí šéf českého PR klubu Pavel Vlček
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 10:00