StoryEditor

Trh prieskumov mierne rástol. Či sa to odrazilo na jeho ziskovosti, ešte nevieme

23.02.2024, 12:34
Autor:
redred
  • Rastislav Kočan, predseda Slovenskej asociácie výskumných agentúr a Managing Partner Go4insight, hodnotí vývoj na slovenskom trhu prieskumov a naznačuje očakávané trendy.
  • V každej agentúre sa experimentovalo, ako čo najefektívnejšie využiť AI. 
  • Čoraz viac menších rozvíjajúcich sa firiem chce brať marketing vážne. A preto si nechávajú robiť aj prieskumy. 
  • Tento aj ďalšie články nájdete v špecializovanej ročenke Stratégií Marketingový výskum 2024. Môžete si ju už teraz stiahnuť na TOMTO LINKU. 

Ako by ste v dnešných časoch zmien zhodnotili trh prieskumov na Slovensku za uplynulý rok? Čo ho najviac ovplyvnilo?

Rok 2023 bol veľmi náročný. Zrejme by to povedal každý manažér z každého sektora. Museli sme veľmi intenzívne reagovať na zvýšené náklady v dôsledku vysokej inflácie. Rok 2023 bol aj volebným rokom, čo je pre sektor prieskumu trhu a verejnej mienky vždy špecifické. O prieskumoch sa vo verejnom priestore rozprávalo veľmi veľa.

A, samozrejme, aj nás sa týka rýchly rozbeh nástrojov umelej inteligencie. V každej agentúre nastalo experimentovanie s rôznymi nástrojmi a hľadanie ciest, ako umelú inteligenciu využiť na zefektívnenie našej práce a na zvýšenie pridanej hodnoty pre našich klientov.

A ako sa vyvíjal trh prieskumov trhu? Rástol alebo klesal v uplynulom roku?...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-02-23 11:56:08 - Feat.: 0 - Title: Marketingový výskum 2024: AI kladie dôraz na dôveryhodnosť agentúr a prichádza opatrný optimizmus 02 - Modified: 2024-02-20 12:51:21 - Feat.: 0 - Title: Marketingový výskum: Umelá inteligencia zostáva témou číslo jeden
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 00:22