Čo všetko môžu poistenci reklamovať prostredníctvom mobilnej aplikácie VšZP?
Môžu podať všeobecnú reklamáciu alebo reklamovať poskytnutú zdravotnú starostlivosť, teda výkony, lieky a zdravotnícke pomôcky. Záber reklamácií týkajúcich sa poskytnutej zdravotnej starostlivosti je pomerne široký a predstavuje približne dve tretiny zo všetkých podnetov.
Aké podnety riešite najčastejšie?
V rámci všeobecných reklamácií sú to najmä podnety týkajúce sa dohôd o poskytovaní zdravotnej starostlivosti medzi lekárom a pacientom. Stáva sa napríklad, že pacientka zmení gynekológa a zmenu nevidí vo svojom účte, prípadne namieta, že je evidovaná u lekára, ku ktorému nechodí.
Ako som však naznačila, častejšie sú podnety týkajúce sa priamo konkrétnej poskytnutej zdravotnej starostlivosti. Tu je škála reklamácií naozaj široká. Od podnetov typu nebol som u lekára vôbec, nebol som u lekára v daný deň, nepoznám takého lekára, bol som u iného lekára, takýto výkon mi nerobili, bol som u lekára len pár minút a v účte som si našiel množstvo vykázaných výkonov... až po podnety týkajúce sa zníženej kvality poskytnutej zdravotnej starostlivosti, nespokojnosti so správaním zdravotníckeho pracovníka či kvalitou vyšetrenia.
Pomerne časté sú aj reklamácie vzťahujúce sa na lieky a zdravotnícke pomôcky, že liek mi nebol predpísaný, lekár mi predpísal...
Zostáva vám 85% na dočítanie.