StoryEditor

MUDr. Ján Kaňuch o projekte ezdravie: Oberá ma takmer o tretinu ordinačných hodín

26.02.2018, 23:00
Všeobecný lekár pre dospelých víta elektronické zdravotníctvo, ale nie pod tlakom sankcií a v súčasnej podobe, ktorá ho zdržiava a znamená pre neho viac administratívy.

Kedy ste dostali elektronický preukaz zdravotníckeho pracovníka?

Kartička došla v júli, v priebehu mesiaca po podaní žiadosti. Ale PIN nebol, bol dodaný až 22. 11. 2017 – po mojom telefonickom vyzvaní. Certifikácie firiem boli tesne pred Vianocami. Ak NCZI hovorí, že firmy boli certifikované včas, tak realita bola opačná – mnohí ítečkári potvrdia, že certifikát dostali tesne pred Vianocami 2017.

Ako vyzerali vaše prvé dni práce s ezdravím?

Pred Vianocami som si musel zobrať dovolenku, aby ma programátor zaškolil, ako to obsluhovať. Nebolo to extra náročné, ale zdržuje to časovo. Zoberie mi to jednu tretinu z ordinačných hodín každý deň. Každý deň mi ten systém ukradne 100 minút. Priznám sa, že aj dnes som bol takmer celý deň vypnutý, lebo systém si zakaždým pýtal PIN kód. Stačí jeden klik a spadne program, musím sa reštartovať a nanovo prihlásiť.

Koľkokrát denne sa to opakuje?

Minimálne 10-krát. Dnes som preto bol zo systému vypnutý, lebo by som nestihol ošetriť 79 pacientov a sedel by som tu do piatej. Teraz sa musím vrátiť, dokončiť a poslať záznamy do ezdravia, lebo nemám záruku, že mi niekto nedá pokutu a nezoberie licenciu. Viete, administratíva pribúda a ja vítam ezdravie, ale nevítam toto násilné tlačenie pod rúškom sankcií, pod rúškom odobratia licencií. Je to z môjho pohľadu neľudské, neetické a vytvára to napätie, nedobré vzťahy, človek sa nemôže v pokoji venovať pacientovi.

Koľko vás stálo pripojenie do systému ezdravie?

V rámci Slovenskej spoločnosti všeobecného praktického lekárstva SR navštívili naši zástupcovia pobočku Európskej komisie v Bratislave a od nich máme potvrdenú informáciu, že celý tento projekt je financovaný z eurofondov a my lekári by sme nemali byť týmto ekonomicky zaťažovaní. Lebo my niekomu preplácame to, na čo už raz peniaze dostal. A prirovnajúc to k tomu, ako sa koncipovala virtuálna pokladnica, kde sme dostali prístupové kódy a nič sme neplatili, nemuseli sme kupovať hardvér ani meniť softvér. Aj virtuálna pokladnica bola, myslím, hradená...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = zdn/rozhovory, menuAlias = rozhovory, menuRouteLevel0 = zdn, homepage = false
16. apríl 2024 19:21