20.07.2020, 00:00

Rozvíjame projekt virtuálnej digitálnej ústredne

MUDr. Peter Marko, MPH, všeobecný lekár pre dospelých z ambulancie vo Veľkej Lomnici hovorí o využití nových spôsobov komunikácie aj telemedicíny v ambulancii prvého kontaktu.

Rozvíjame projekt virtuálnej digitálnej ústredne

Využívate virtuálnu kliniku na videokonzultácie, telefonické a písomné konzultácie. S akými skúsenosťami?

Virtuálna klinika je nadstavbová platforma objednávkového portálu návštevalekára.sk. Objednávky, ktoré pacienti dávajú buď na videokonzultácie, telefonické a písomné konzultácie, sa mi zobrazujú priamo v objednávkovom systéme. Je tam časová integrácia a vidím, čo si pacient vyžiadal. Ak si objedná telefonickú konzultáciu, tak mu potvrdím, v akom čase budem prístupný a termín, kedy môže volať. Pokiaľ chce videohovor a chcem ho vyšetriť aj vizuálne, pošlem mu do mailu link na Skyp, na ktorý si v určený čas klikne a vyšetrím ho formou videokonzultácie. Snažím sa využívať objednávkové systémy, ktoré sú pre pacienta bezplatné. Lekári v Rakúsku, Nemecku, vo Švajčiarsku – kdekoľvek v civilizovanej Európe, si pacientov objednávajú bez poplatku.

Pandémia priniesla aj na Slovensko väčší záujem o využívanie telemedicíny. Ako sa to prejavilo u vás?

COVID-19 spôsobil veľkú akceleráciu moderných technológií. To, na čom sme ako Združenie všeobecných lekárov pre dospelých SR pracovali päť rokov, sme teraz implementovali za dva mesiace. Ešte v čase, keď sme netušili o pandémii, sme vyvinuli desktopovú a mobilnú aplikáciu, ktorá má zabezpečovať telemedicínu v šifrovanom formáte

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

HNmedical

Získajte prístup ku kompletnému obsahu HNonline a Mediweb.

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.