StoryEditor

Vieme ako dopadli televízne volebné noci a našiel Let´s Dance tento týždeň premožiteľa?

25.03.2024, 14:28
Autor:
redred

Sobotný program ovládli televízne programy prinášajúce informácie z 1. kola prezidentských volieb, ale boli programy, ktoré ich dokázali počtom divákov zdolať.

Slovensko má za sebou sobotné 1. kolo prezidentských volieb. Z volebnej účasti boli prekvapení aj politológovia, keďže tá vyskočila nad 52 percent. Dokazuje to, že Slováci mali o voľby záujem. Zaujímalo nás, či teda boli zvedaví aj na volebné špeciály televízií, ktoré im prinášali prebežné výsledky od zatvorenia volebných miestností až do neskorej noci. Žiadna z relácií ale nejak výrazne nedominovala trhu. 

Najviac z nich však zaujala mimoriadna relácia Prezident 2024: Volebná noc na obrazovkách televízie Markíza. Viac než štvorhodinový televízny maratón sa v sobotu 23. marca síce stal najsledovanejším volebným špeciálom na slovenskom televíznom trhu, ale okrem hlavných televíznych správ ho dokázali zdolať aj večerný film na Jojke, ale aj podvečerná Smotánka.

image

Volebná noc na Markíze mala najviac divákov.

Moderátor Michal Kovačič privítal v štúdiu po 20:30 hodine politického komentátora Mariána Leška a sociológa, riaditeľa agentúry Focus Martina Slosiarika. Divákom sa prihovárali aj Adel Ghannam a Zuzana Čimová s prieskumami a neskôr, po zatvorení volebných miestností, aj s prezentáciou výsledkov volieb dokonca aj v modernej 3D grafike.

V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 dosiahla relácia Prezident 2024: Volebná noc spomedzi všetkých volebných vysielaní na Slovensku najvyšší rating 4,5 percenta a aj trhový podiel tesne pod hranicou 20 percent. "Sledovanosť aj trhový podiel volebnej noci na Markíze začali výrazne rásť v čase po 22:30 hodine, kedy sa skončilo volebné moratórium a bolo možné priniesť prvé priebežné výsledky volieb. Jej výkonnosť kulminovala v čase po 00:15 hodine, kedy sa jej podiel na trhu tesne priblížil k hodnote až 40 percentám," informoval PR manažér RT Markíza Lukáš Kočíšek.

image

Markíza ponúkla počas volebnej noci aj špeciálnu 3D grafiku.

Druhý najsledovanejší špeciál Voľby prezidenta 2024 - Volebná noc zaznamenala Jednotka v čase po 21:40 hodine. RTVS ju začala vysielať po skončení zábavnej relácie Záhady tela, a teda dosiahli s ňou trhový podiel 8,4 percenta.

A ako dopadli samotné spravodajské stanice, ktoré sa voľbám nepretržite venovali celý deň? V hlavnom vysielacom čase zaznamenala JOJ 24 s reláciou Voľby Prezidenta trhový podiel sledovanosť 1,24 percenta, ta3 dosiahla podiel 0,28 percenta a televízia:24 podiel 0,84 percenta. Zo spravodjaských staníc tak viedla Joj 24. 

Volebnú noc na obrazovkách trhového lídra sledovalo v sobotný večer v priemere 239 tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aspoň na tri minúty si ju zaplo dokonca až 914 tisíc divákov. Voľby prezidenta 2024 - Volebná noc na Jednotke si zaplo 117 tisíc divákov.

image

V inom šate boli aj sobotné Televízne noviny.

Televízne noviny sa vo volebnom grafickom obale stali v sobotu v oboch hlavných cieľových skupinách celkovo najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. V cieľovej skupine 13-55 dosiahlo sobotné vydanie rating 7,4 percenta a trhový podiel 24,4 percenta. K obrazovkám TV Markíza pritiahli celkovo 435-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Ako sme už spomínali vyššie, okrem hlavných spravodajských relácií sa darilo aj filmu Mladá pomstiteľka na Jojke, ktorý v obchodkej cieľovke 13-55 dosiahol rating rovných 5 percent a rovnako uhral rovných 18 percent aj podielom na trhu. V univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov ho sledovalo v prime time od 20:40 hodiny 243 tisíc divákov.  

image

špeciál Voľby prezidenta 2024 - Volebná noc na RTVS.

Zabodovala aj podvečerná Smotánka na Markíze, ktorá si s ratingom 4,7 percenta v komerčnej cieľovke 13-55 pripísala 19,6 percentný podiel na thu a v celkovo ju sledovalo 313 tisíc divákov nad 12 rokov. V univerzálnej cieľovke vysoko vyskočili aj večerné Záhady tela, ktoré odvysiela RTVS na Jednotke pred svojím volebným štúdiom. V komerčnom publiku síce vyskočili podielom na trhu len na 14,5 percenta, ale celkovo zábavnú reláciu RTVS sledovalo až 383 tisíc divákov nad 12 rokov. 

Nedeľa patrí tancu

Štvrtý priamy prenos obľúbenej tanečnej šou Let‘s Dance sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. Najsledovanejším programom týždňa sa ale nestal, preskočil ho pondelkový špeciálny predvolebný duel s dvomi hlavnými kandidátmi Petrom Pellegrinim a Ivan Korčokom na TV Markíza. Debatu, ktorú moderoval Michal Kovačič si nenechalo ujsť celkovo až 632 tisíc divákov starších ako 12 rokov. 

image

Let´s Dance opustila Hana Gregorová.

Celosvetovo úspešný formát Let´s Dance dosiahol v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 rating 8,7 percenta a vysoko nadpriemerný trhový podiel až 31,9 percenta. Konkurenčný seriál Iveta na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine výrazne zaostal s podielom na trhu iba 11,3 percenta. Kým minulý rok sa stala prvé séria megahitom Jojky, tento rok sa Ivete voči konkurencii nedarí a porazila ju aj súťažná šou Duel šampiónov na Jednotke, keď si RTVS pripísala podiel na trhu 12,4 percenta.

Zaujímavé výkony tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si vo včerajšom „kole lásky“  pozrelo celkovo 566-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Duel šampiónov sledovalo 365 tisíc divákov a Ivetu si pozrelo 196 tisícové publikum.

image

Iveta nedosahuje na svoje výkony z prvej série.

Treťou dvojicou, ktorá musela súťaž Let´s Dance nakoniec opustiť, sa na základe bodovania poroty a diváckeho SMS hlasovania stali herečka Hana Gregorováa jej tanečník Róbert Pavlík.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine 13-55. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 09:17