Zdravotnícke noviny

Názory

Web by nemal byť len na okrasu

28. február 2020 - Profesionálny zdravotný personál má v prvom rade pomáhať ľudom
Predtým než sa k nemu pacienti dostanú, státisíce z nich hľadajú odpovede online. To, čo nájdu rozhoduje o ich ďalších krokoch.

Pojmy, respektíve kľúčové slová ako napr. “Začervenanie tváre” vyhľadáva 4.100 Slovákov každý mesiac. “Kvasinkové infekcie” majú 10.500 vyhľadávaní. Vyhľadávania rozšírenejších chorôb dosahujú až státisíce vzhliadnutí mesačne. (Zdroj: Google)

Samozrejme nie za každým vyhľadávaním diagnózy je pacient. Ale pri miliónoch vyhľadávaní zdravotníckych tém každý mesiac je veľké množstvo “hľadačov”, pacientov alebo ich rodinných príslušníkov.

Preto nie je jedno k akým informáciám sa dostanú a ako im tieto informácie dokážu uľahčiť situáciu. Skúste si zobrať mobil a vyhľadať si vašu terapeutickú oblasť alebo výraz, ktorý sa s ňou spája (odporúčam vyhľadávať symptóm alebo všeobecne zaužívané označenie problému). Nasledujúce stránky sú to, čo má zákazníkovi pomôcť v jeho rozhodovaní.

Aby weby naozaj užívateľom pomáhali, mali by spĺnať nasledujúce body:
  • Nájditeľnosť pracujte na nastaveniach pre vyhľadávače. Bez toho aby bol web jednoducho nájditeľný bude jeho užitočnosť obmedzená.
  • Použiteľnosť na mobile – viac ako polovica návštev vášho webu bude prebiehať z mobilných zariadení.
  • Prvý dojem – 3 sekundy potrebuje užívateľ aby sa rozhodol či je na dobrej stránke.
  • Rozdelenie do logických kategórií – vytvorte logické kategórie obsahu (napríklad: o chorobe / príznaky / liečba / lekári), v ktorom sa návštevník vie orientovať. Odpovede na ťažké otázky – Pri niektorých chorobách alebo liečbach prevládajú v spoločnosti rôzne mýty a legendy. Reagujte na ne.
  • Smerovať návštevníkov do reality – na riešenie medicínskych problémov kvalitný obsah nestačí. Nasmerujte pacienta do reality.

Webstránky a digitálny obsah sú tiež súčasťou pacientskej cesty. Častokrát je web prvé miesto, ktoré dokáže pacienta usmerniť a poslať tým správnym smerom.

Preto kvalitný obsah v dobrej forme, ktorý si vie užívateľ jednoducho nájsť môže pomôcť zefektívniť a urýchliť celý proces manažmentu pacienta. 
Sekcia: Názory Autor: Adam Gaľa, spoluzakladateľ firmy Grandaliro (PR)
Skupiny: Lekári | Lekárnici | Sestry | Zdravotnícki pracovníci
Ohodnoťte článok:
Váš hlas 3. Počet hlasov: 4