StoryEditor

Potrebujeme jasnú stratégiu vzdelávania sestier

12.07.2016, 13:14
Stredné zdravotnícke školy by sa mohli sústrediť na výchovu iných zdravotníckych povolaní.

Odborná príprava sestier a pôrodných asistentiek prešla mnohými zmenami, napriek tomu sa však stále boríme s množstvom problémov, pretože ošetrovateľstvo ako vedný odbor je rovnako mladý a krehký ako naša demokracia.

Vyrovnávame sa s množstvom turbulencií, zmien, prekážok, ktoré bolo treba riešiť v úvode. Aj v minulosti sa diskutovalo, boli snahy o zrušenie vysokoškolského vzdelávania sestier, o návrat odbornej prípravy sestier na stredné zdravotnícke školy, čiastočne došlo k legislatívnemu posilneniu vyššieho odborného vzdelávania.

Hrozila degradácia?

Kreovanie vysokoškolského vzdelávania v roku 1992 má a malo veľký význam pre rozvoj a napredovanie ošetrovateľstva. Od začiatku však malo byť spojené aj s praktickým využitím nadobudnutých vedomostí vysokoškolsky vzdelaných sestier v súlade so študijnými programami v odbore ošetrovateľstva.

Návrhy na sestru prvej a druhej úrovne vtedy zavrhli samotné sestry so stredoškolským vzdelaním.

Obávali sme sa degradácie, neuznania stredoškolského vzdelania, našich dlhoročných praktických skúseností a zručností. Desila nás predstava, že nás budú riadiť vysokoškolsky vzdelané sestry bez praxe, ktoré nebudú prínosom pri poskytovaní ošetrovateľskej starostlivosti.

V rámci možností doplnenia externej formy štúdia mnohé z nás využili túto možnosť. Doplnili sme si vzdelanie, buď vyššie odborné, alebo vysokoškolské, a to na vlastné náklady, na úkor dovoleniek, svojich rodín....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = zdn/nazory, menuAlias = nazory, menuRouteLevel0 = zdn, homepage = false
27. apríl 2024 04:57